نـــــفرات برتر مشاعره بداهه


(  شروع بیت باحرف آخر بیت ماقبل آخر )


داوربرنامه : جناب آقای #منوچهرابراهیمی


مدیریت چالش : سرکارخانم #عاتکه_صفالومنزه


زمان شروع برنامه: #یکشنبه_ها ۲۲:۰۰ تا ۲۳:۳۰

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

دوش از شوق وصال تو مرا  خواب  نبرد

آخر ای دلبر شیرین تو چه کردی با من...!


#ماندگار


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


نیامدی  که  ببینی  حضور  خاموشت

چه طعنه ها به دل بیقرار من انداخت


#سمیه_صالحی


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


یک سبد سنبل به دستان و رخ لیلا زنید

بوسه هایی  بر بلندای  شب یلدا  زنید


در بهار عاشقی همچون قناری باش جان

چه چه , مستانه  بر  زیبایی  دنیا .. زنید


#فارا


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


تو را که حسن خداداده ات زبانزدماست

چگونه است  که  دنیای سرکشی  داری؟


#سمیه_صالحی


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


یونسا این همه از عشق سخن کمتر گوی

که  کسی  از  دل   لیلا نشد   آگاه  هنوز


#یونس_نوروزی_اولشی


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


شبیه ساحلی بودم که هی رفتی و برگشتی

پریشان گشته احوالم از آن امواج پرجوشت


#اکرم_گلبان


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


تمام   کن  !  بنوش   و   کنارِ   من   بنشین

که همچو دانه ی قهوه نشسته ام که بیایی


#سمیه_صالحی


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


یکدم آسوده نشد چشم ز بی خوابی چون

یوسف  گمشده ام  در  ته  چاه است هنوز


#یونس_نوروزی_اولشی


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


مست از چشم تو باشم به خدا می ارزد

همه شهر از این مستی من مست شوند


#مرتضی_ماندگار


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


یازده سال گذشته است و من بی خبرم

که  چرا  ترک دلم کردی و رفتی  با غیر


#یونس_نوروزی_اولشی


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


راز شبهای من و دربه دری چیست بگو؟

کاش  من  در  دل  تو باز  شوم زندانی


#فارا


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


مرا رنجانده ای از خود چنان که راه برگشتی

برای  من  نمانده  تا که باشم همدم چشمت


#یونس_نوروزی_اولشی


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


من چمبره ی ابرم در زاویه ی دیوار

تکرار مکرر ها  مایوس  کمی  دیدار


#اکرم_گلبان


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


و  در آن  ظلمت  چشمانِ  خمار ، آلودت

دیده ام قامت خم گشته ی مردی بیکس


#قاسم_کرمی 


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


سوختم از داغ  هجرانت  نکردی  یاد من

بی وفا جز مهر تو در این  دل زارم  نبود


#فارا


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


درد من از لب  آن تیزی ابروی تو بود

خنجرت را  ز گلوی  من بیچاره  بگیر


#قاسم_کرمی 


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


راز  دار  منو  شبهای   دلم   بودی   تو

پس چرا با من دلسوخته برهم زده ای


#یونس_نوروزی_اولشی


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


یاد  آن   روزهایی   که  ما  دل   داشتیم 

در  میان قلب تو  ماوا  و منزل  داشتیم


#فارا


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


من که هر شب میکشم ناز تو را ای ماه که...

باز  هم  با  یک  نگاهی  رفته ای  بیراه که...


#اکرم_گلبان


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


من اگر عاشق آن زلف پریشان تواَم

دیر سالیت به  آشفتگی عادت دارم


#قاسم_کرمی 


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


من از چشمت غزل اندر غزل الهام می گیرم

شبیه  آسمان  دایم  ز چشمت وام می گیرم


#یونس_نوروزی_اولشی


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


من  به  آرامش  چشمان  تو  ایمان  دارم

درد من هر چه که باشد تومدارا هستی...


#مرتضى_ماندگار


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


با یاد تو قل قل زده و میجوشم

هرچند که سوت و کورم و خاموشم


ای باعث ع یانی بغض قلمم

بردار ردای خستگی از دوشم


#اکرم_گلبان


〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


@an_anjomansher


🌹 از حضور سبزتان صمیمانه سپاسگزاریم🌹